“Waarom werken jullie voor copywriting samen met Van Gerwen & Vader?” Die vraag stelden we aan onze klanten en het is toch altijd spannend wat je dan te horen krijgt. Hieronder lees je tien onverbloemde reviews. We vertellen eerst kort wat we voor deze mooie merken doen – en waarom wij graag met hen samenwerken.
Dit is het verhaal van Luminus, Recupel, Testaankoop, Mediahuis, Darwin BBDO, Xenum, MMBSY, Peter Claeys, BNP Paribas Cardif en De Stroomlijn.
Luminus
Luminus geeft ons al sinds 2020 het vertrouwen. We schrijven véél copy voor zijn particuliere en bedrijfsklanten, vooral digitaal: websites, landingspagina’s, e-mails, nieuwsbrieven, duurzaamheidsrapporten, … De energiemarkt is volop in beweging en we zijn blij – en absoluut trots – dat we voor dit prachtige merk aan heel uiteenlopende campagnes mogen meewerken. Luminus lanceert diensten die duurzaamheid en lager energieverbruik tastbaar maken, en als Luminus-klant doen we daar uiteraard graag ons voordeel mee. Waarom Luminus’ marketing manager Kurt Van Cleemput en het fijne team van communicatiespecialisten met ons werken?
“Waarom ga je naar je lokale bakker? Voor lekkere koffiekoeken en een persoonlijke touch. Waarom doet Luminus al jaren beroep op Henny en Evelien voor authentieke teksten? Omdat zij er in slagen onze klanten echt te raken, omdat ze onze eigen communicatie-mensen scherp houden. En gewoon ook omdat het fijne mensen zijn.”
Een hartverwarmende link met vakmanschap, daar kunnen we ons helemaal in terugvinden, Kurt.
Recupel
We schrijven graag, maar voor merken die een verschil willen maken, daarvoor schrijven we extra graag. Recupel is zo’n merk omdat het zich inzet voor een maatschappelijk thema dat ieders aandacht verdient: elektro hergebruiken, laten herstellen en laten recycleren. We mogen al een flink aantal jaren voor het team van Annelies Evens, communicatie- en marketingmanager van Recupel, hieraan een bijdrage leven. Van grote projecten zoals de copy voor de compleet nieuwe website van Recupel tot een leaflet voor een lokale inzamelactie. Wat zijn voor Annelies de redenen om de copy voor Recupel aan ons toe te vertrouwen?
“Henny en ik werken al 15 jaar samen. Ik ken Henny als een vakmens in hart en nieren. Iemand die sterke copy ademt. Zoek je customerproof copy, die een complexe materie op een begrijpelijke manier brengt en mensen aanzet tot actie, dan moet je bij Van Gerwen & Vader zijn. Loop je je vast in een lastige webtekst, dan kan je terecht voor een kritische blik en een second opinion. Wat ik nog het meeste waardeer? Elke briefing is welkom. Met een glimlach en een kwinkslag helpen ze je verder, ook met lastige onderwerpen. En dat waardeer ik als klant enorm.”
Het genoegen is helemaal wederzijds, Annelies!
Testaankoop
Wij zijn copywriters die consumenten en zakelijke beslissers in beweging brengen. Responscopy en meetbare communicatie zijn voor Testaankoop belangrijk en wij dragen daar al een hele tijd ons steentje aan bij. Marketingexpert Annelies Bolle brieft ons voor direct mails voor ledenwerving en advertenties rond ledenvoordelen. Waarom ze dat doet, lees je hier:
“Dit duo vader en dochter overtreft steeds mijn verwachtingen! Ze vullen elkaar perfect aan met ervaring en frisse ideeën. Ze denken met je mee, zodat elke samenwerking leidt tot creatieve en impactvolle resultaten. Ik raad hen van harte aan voor projecten die naar een hoger niveau moeten worden getild. Bovendien zijn het aangename en warme mensen om mee te werken. Kortom, ‘getest’ en goedgekeurd.”
Beste van de test, Annelies: dat zetten we graag in onze communicatie!
Mediahuis
Weinig sectoren hebben zo’n evolutie meegemaakt als kranten en uitgeverijen. Het is boeiend om als copywriters deze ontwikkelingen van binnenuit te volgen. Mediahuis werkt al jaren met Van Gerwen & Vader samen. Loyalty is voor kranten een grote uitdaging en door te testen leggen de titels van Mediahuis de lat steeds een stukje hoger. En met onze copy voor retentiecampagnes willen we de band met de krant graag steviger maken.
“We kennen Henny al heel erg lang. En het fijne is, dat hij ons ook goed kent. En onze klanten nog beter. Henny leest onze briefings grondig. En doet er dan iets extra mee. Soms heeft hij meerdere testversies bij of komt hij met een ideetje waardoor onze klant er net iets meer aan heeft. Maar hij durft onze briefing ook kritisch te bekijken en ons initiële plan te challengen. Het leuke is dat Van Gerwen & Vader ook een klant van ons is. Als abonnee van Het Nieuwsblad krijgen ze regelmatig communicatie van ons in de mailbox of fysieke brievenbus. Af en toe krijgen we een spontane reactie van hoe ze dat als lezer ervaren (soms met een tip hoe dat beter kan). Dat ‘ongevraagde’ advies vinden wij heel leuk en toont de betrokkenheid.”
We zijn trots dat we jullie sparringpartner mogen zijn én dat jullie zelf zo loyaal zijn aan ons. Dank je wel, retentie-team van Mediahuis: Hanne, Marieke, Charonne, Renée, An & Tania.
Darwin BBDO
We schrijven ook voor de klanten van reclamebureaus. Handig voor hen als ze bijvoorbeeld long copy nodig hebben en er intern onvoldoende capaciteit is. Een bureau dat ons hiervoor regelmatig inschakelt, is Darwin BBDO. Elien Van Simaeys geeft altijd leuke briefings voor lekkere producten dus daar zetten we graag onze tanden in.
“Ik werkte intensief samen met Van Gerwen & Vader voor een van mijn klanten, Vandemoortele Professional en dit voor hun verschillende sub-merken. De output varieerde van een 15-paginalange wetenschappelijk onderbouwde Burger Bible tot landingspagina’s en artikels over ontbijt en viennoiserie. Maar bij elk project stond de goede service centraal. Echt super flexibel en de feedbackrondes worden hands-on en met de glimlach aangepakt. Ik ontving dus snel een nieuwe versie zonder in te boeten aan de kwaliteit van de tekst. Met andere woorden: echt een plezier om mee samen te werken.”
MMBSY
Corporate communicatie, daarvoor werkt Lauren Vanderstukken, PR Accountmanager bij MMBSY samen met ons. We schrijven persberichten voor haar klanten die in de financiële pers allicht met argusogen worden bekeken. Leuk om te doen en leerzaam omdat we als kleine zelfstandige ondernemers natuurlijk ook een bedrijf moeten runnen. Dankzij onze trouwe klanten, zoals MMBSY, kunnen we overigens al 6 jaar meer dan tevreden zijn over onze financiële resultaten.
“Ik heb ondertussen al meerdere keren met Henny samengewerkt, waarbij de opdracht was om financiële resultaten te interpreteren en tot een corporate persbericht om te toveren. Ik ben altijd al positief verbaasd door het resultaat. Henny werkt erg snel en nauwkeurig, waarbij hij mijn briefing perfect begreep en de tone-of-voice van de klant meteen wist vast te leggen. We hoefden bijna geen wijzigingen aan te brengen, en het persbericht kon direct de wereld in. Ik beveel deze copywriter van harte aan aan iedereen die op zoek is naar professionele en efficiënte partner.”
Xenum
Copy voor B2B, niet elke copywriter doet dat graag maar onze dada is het wel. Het mag gerust wat technischer en complexer zijn. Zo gingen we begin 2023 aan de slag voor Xenum, een Belgische producent van innovatieve additieven, motoroliën en producten voor motoronderhoud. Over Xenums vernieuwende technologie is heel wat te vertellen, dus mochten we een contentplan ontwikkelen en de content – blogartikelen en social media – schrijven. Fenja Arshakyan, marketing department manager, was happy met onze copy. Volgens haar liep de samenwerking euh … gesmeerd. Dank je wel Fenja.
“De snelle en aangename communicatie is top! Jullie nemen de tijd om bedrijven en hun doelen te leren kennen voor jullie beginnen aan de copy. Ook jullie flexibiliteit, input en terugkoppeling om de zoveel tijd wordt sterk gewaardeerd. Ten slotte hebben jullie wat structuur gebracht in onze sociale media content. Elke meeting weer hebben we véél bijgeleerd, dank daarvoor!”
Peter Claeys
Mean & lean, het is voor veel bedrijven vandaag een – wat ons betreft – uitstekende reden om met freelancers in zee te gaan. Daarom doen freelancers ook een beroep op andere freelancers. Peter Claeys is een ervaren freelance communicatie/marketingexpert met wie we veel, graag en goed samenwerken voor zijn tijdelijke opdrachten. De reden leest u hieronder. Over zijn conclusie kunnen we maar één ding zeggen: graag gedaan Peter!
“Ik werk graag samen met Evelien & Henny omwille van 3 eenvoudige redenen:
1. Slechts een woord nodig om te begrijpen wat ik bedoel; het gaat dus écht vooruit;
2. Kwaliteitswerk; strategisch onderbouwd zonder veel poespas en resultaatgedreven;
3. Altijd binnen tijd en budget
Conclusie : als het overal zo vlot ging had ik meer vrije tijd en plezier.”
BNP Paribas Cardif
Goede copy helpt een consument om een uitstekende beslissing te nemen. Die beslissing is extra belangrijk als je lang voor iets moet betalen, zoals een schuldsaldoverzekering voor je woonlening. We schrijven maandelijks blogartikelen voor BNP Paribas Cardif over alles wat met de aankoop en financiering van je woning te maken heeft. In mensentaal zodat consumenten een heldere keuze kunnen maken. De keuze van onze trouwe klant Elke Paesmans voor ons als copywriters vinden we al even helder. Deze checklist vinkte ze af:
“Van Gerwen & Vader staat in mijn ogen voor:
• Veelzijdigheid van de opdrachten
• Topkwaliteit van de teksten
• Snelle reactiviteit en aflevering
• Brede ervaring”
De Stroomlijn
De Stroomlijn is het contactcenter van Fluvius, Farys en De Watergroep. Goede medewerkers bepalen de service dus zet De Stroomlijn sterk in op werving van kwaliteitsvolle medewerkers. De copy voor de wervingscommunicatie is heel fijn om te schrijven. De ervaringen van de huidige medewerkers zijn de invalshoek en de rode draad om nieuwe klantenadviseurs te vinden. Sandra Rens is de marketing manager met wie we al jarenlang super samenwerken. Ze baseert haar keuze op twee pijlers die ons net zo sterk motiveren.
“Wat ik belangrijk vind in de langdurige samenwerking met Van Gerwen & Vader? Dat is enerzijds het respecteren van de timings, en anderzijds de creativiteit die op een consistent niveau moet blijven. Dan is de continuïteit verzekerd.”